عکس | نسخه هیجان‌انگیز این خودرو لاکچری به بازار عرضه شد

تویوتا سه تیپ مختلف از لندکروزر نسل جدید را پیش رو می‌گذارد که هر کدام می‌تواند نیاز‌های گروه مشخصی از رانندگان را برآورده کند.
عکس | نسخه هیجان‌انگیز این خودرو لاکچری به بازار عرضه شد
کد خبر : ۶۳۰۴۳

در حالی که لندکروزر حدود دو سال در بازار آمریکا غایب بود، تویوتا تابستان گذشته با رونمایی از تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۲۴ بازگشتی هیجان‌انگیز برای این شاسی بلند محبوب رقم زد.

 نسخه جدید سری لندکروزر که تویوتا به نمایش گذاشت، در واقع نسل جدید و پنجم لندکروزر پرادو است که در بازار آمریکای شمالی و اروپا صرفاً با نام «لندکروزر ۲۰۲۴» شناخته می‌شود. با این حال، اساساً تصور شما نسبت به لندکروزر پرادو قبلی را متحول می‌کند و هرچند بحث‌های ضد و نقیضی ممکن است درباره آن وجود داشته باشد، در ادامه به ۵ ویژگی جذاب تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ نگاهی خواهیم داشت.

لندکروزر قبلی زیر کاپوت خود یک موتور ۵.۷ لیتری V ۸ با قدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر نیوتن متر داشت. با این حال، همان‌طور که از این موتور بنزینی حجیم ۸ سیلندر انتظار می‌رفت، مصرف سوخت لندکروزر به هیچ وجه بهینه نبود. این اس یو وی در بزرگراه‌ها حدود ۱۳.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کرد.

حالا لندکروزر مدل ۲۰۲۴ از همان پیشرانه هیبرید تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۴ برای تامین قوای محرکه خود بهره می‌برد. این پیشرانه یک نمونه هیبرید ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با نام i-FORCE MAX است که می‌تواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه جدید عملاً از لحاظ خروجی کم و کاستی نسبت به پیشرانه قبلی ندارد و حتی گشتاور بیشتری از آن تولید می‌کند، ولی در زمینه مصرف سوخت هم در جایگاه بهتری از آن قرار دارد.

تخمین‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که پیشرانه هیبرید لندکروزر جدید در بزرگراه‌ها هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. تویوتا با استفاده از قوای محرکه هیبرید، در عین حال که توان این شاسی بلند آفرودی را حفظ کرده، مصرف سوخت آن را بهبود بخشیده است. این پیشرانه هیبرید جدید برای همه تیپ‌های تویوتا لندکروزر جدید ارائه می‌شود.

عرضه سه تیپ متنوع برای لندکروزر جدید
تویوتا سه تیپ مختلف از لندکروزر نسل جدید را پیش رو می‌گذارد که هر کدام می‌تواند نیاز‌های گروه مشخصی از رانندگان را برآورده کند. تیپ پایه این شاسی بلند با نام ۱۹۵۸ در واقع لندکروزر را به ریشه‌هایش بر می‌گرداند. این تیپ با امکانات حداقلی، صرفاً روی تجربه آفرود متمرکز است و این رویکرد متمایل به آفرود را حتی در المان‌های طراحی نمای بیرونی آن هم می‌توان مشاهده کرد. البته ۱۹۵۸ کماکان از امکانات رفاهی مناسبی نظیر گرمکن فرمان و صندلی‌های جلو و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی برخوردار است.

تیپ دیگر با نام ساده «The Land Cruiser» هم تفاوت‌هایی جزئی در طراحی نمای بیرونی، خصوصاً چراغ‌های جلو دارد و هم مطابق انتظار به امکانات بیشتری مجهز شده است. این تیپ با سیستم Multi-Terrain Monitor، آنتی رول بار جلو با قابلیت غیرفعال‌سازی جهت بهبود تعلیق جلو، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی ارتقا یافته با ۱۰ اسپیکر و تریم چرم واقعی عرضه می‌شود.

سومین تیپ لندکروزر مدل ۲۰۲۴ که First Edition نام دارد، در تعداد محدود ۵ هزار دستگاه تولید می‌شود. این تیپ هم از المان‌های جدید در طراحی به‌همراه تجهیزات آفرودی اضافی نظیر صفحه‌های محافظ (اسکید پلیت) مستحکم‌تر، روف رک و گل‌پخش‌کن بهره می‌برد. حتی در فضای داخلی آن امکانات و تکنولوژی‌های تازه از جمله سیستم صوتی JBL و صندلی‌های چرم پیدا می‌شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر